Vores spil 2018-04-24T08:15:52+00:00

HOPSPOTS SPIL

Hopspots indeholder en række spil og flere og flere kommer til. Få bevægelse ind i undervisningen. Træn hukommelsen med Mix’n’Match og øv udtale på forskellige sprog, når du programmerer dine egne huskespil. Eller få pulsen op i Jagten, hvor du skal fange lys og kan udfordre dine klassekamerater. Du kan også selv programmere brikkerne i Hack din Brik og lave kognitive øvelser med Sekvens.

Mix’n’Match

Mix’n’Match er et huskespil, der kombinerer lyde eller musik med billeder. Børnene vælger en kategori f.eks. dyr og træder på en valgfri brik. Nu afspilles enten et dyrenavn eller en dyrelyd, og en tegning af dyret vises på iPad’en. De træder på en ny brik med tilhørende lyd og billede. Efterhånden som spillet skrider frem, gælder det om at huske de forskellige brikkers dyr, lyd samt placering og få flest stik. Et match i kategorien dyr kunne være ‘frø’ og dyrelyden ‘kvæk’. Børnene kan selv præge spillet, da de via optagefunktion og kamera kan lave deres egne kategorier og par inden for relevante fag og emner. Her kommer bevægelse og programmering i spil. Herved opnår de et medejerskab over spilindholdet og sværhedsgraden tilpasses deres faglige niveau. Mix’n’Match kan spilles på dansk eller engelsk.

Jagten

Jagten er et bevægelses- og hukommelsesspil, hvor man får sved på panden. Spillerne skal jagte karaktererne Gerda og Rudi, der gemmer sig på brikkerne som lysmønstre. Der er forskellige lysmønstre i hver runde og hvert lysmønster hænger sammen med en bevægelse. Eleven skal derfor huske kombinationerne, da de til sidst blandes, så spillerne husker og reagerer hurtigt.

Sekvens

Sekvensspillet træner hukommelsen, for i dette spil skal børnene huske rækkefølgen på brikkerne.
Det kan både spilles alene eller mod andre. Første spiller træder på 1 brik, og så skal den anden spiller træde på samme brik plus en ny. Næste spiller træder på de 2 valgte brikker og vælger endnu en brik. Sådan fortsættes spillet ved at børnene træder på de valgte brikker i rigtig rækkefølge og for hver runde tilføjes en ny brik – helt op til 20 brikker! Trædes der forkert starter spillet forfra.

Hack din Brik

I Hack din brik kan børn og lærere selv eksperimentere og manipulere med brikkernes lys og lyd gennem spilskærmen på iPad’en. Under de 12 forskellige brikker, der vises på skærmen, vælger spillerne lysmønstre eller lyde til hver brik, eller de kan bruge optagefunktionen og indspille deres helt egne lyde. Ligeledes bestemmer de selv om brikkerne betjenes fra iPad’en eller med foden på brikken. Hack din brik kan bruges til forhindringsbaner, hvor man hopper fra brik til brik. Man kan indtale opgaver og de bliver afspillet når man trykker på en brik.

Flow Dance

FlowDance er designet af elever på Uglegårdsskolen i Solrød, som i skarp konkurrence med tre andre danske skoler vandt en innovationskonkurrence om at udvikle et nyt spil til Hopspots.
FlowDance er et spil der kombinerer dans og musik. Ved at hoppe på de forskellige Hopspots-brikker kan eleverne skabe deres egne rytmer inden for pop, latin, jazz og middle eastern musik. Rytmerne indspilles og bruges efterfølgende til at koreografere en dans.

Lakridsmanden

Tag på opdagelse i Louis Jensens univers om Lakridsmanden. I en interaktiv fortælling vil man opleve en historie set fra vores hovedpersons, drengens, perspektiv. Han bor i en lille by, hvor der sker noget virkelig mystisk! Drengen finder en magisk lykkepose hos byens slikmutter. Inde i posen er et lakridsstykke, som har form af en arm. Andre har form af et ben, et hoved. Men kan stykkerne samles til et menneske af lakrids? Et monster? Ved hjælp af interaktive brikker hopper man sig rundt i byen, hvor man oplever Lakridsmanden gennem ordlege, spil og oplæsning.
Dansk – Samarbejde – Modaliteter

Lære mere om Lakridsmanden

Den Øde Ø

Den Øde Ø er et interaktivt Robinsonade-spil af Boris Hansen, der kombinerer klassiske samfundsfaglige problemstillinger, om alt fra demokrati til lighed, kriminalitetsbekæmpelse osv., med aktiv leg og storytelling. I spillet er børnene strandet på en øde ø, hvor de må tage stilling til en række dilemmaer for at overleve. Spillet er for mellemtrin og udskolingen og foregår dels på iPad’en, hvor børnene læser og hører historien, og dels på Hopspots-brikkerne, som anvendes til fysiske samarbejdsøvelser som fx at fange fisk og udforske øen.
”Dansk – Samarbejde – Demokrati”
Child Experience Design
Nannasvej 16, 8230 Åbyhøj Denmark
Mobile: +4531132618
Email: info@hopspots.dk
Web: www.hopspots.dk
CVR-nr.: 36087978

Følg os

 
Tilmeld Inspirationsmail