Artikler2018-10-28T20:51:58+00:00

ARTIKLER

2509, 2019

Bevægelse i klasselokalet: Elever hopper sig gennem danskundervisningen

september 25th, 2019|Hopspots blogs|0 Comments

Bevægelse i klasselokalet: Elever hopper sig gennem danskundervisningen med Louis Jensen Af Trine Askjær-Jørgensen - Kommunikation 6.y på Vestermarkskolen i Odder har hoppet sig gennem to ugers danskundervisning. De har nemlig spillet det interaktive Hopspots-spil “Lakridsmanden”, hvor eleverne har lært med både øjne, ører og krop. “Det faglige hænger bedre ved, når man får lov at komme op at stå og gøre noget andet”, fortæller dansklærer Sisse Jensinius. Lakridsmanden er en ny type interaktiv fortælling, hvor læseren er detektiv og aktivt medskabende i fortællingen med hjerne og krop på samme tid. Spillet spilles på Hopspots, der består af 12 trådløse brikker, forbundet til en app på iPad og en højtalerstander. Eleverne i 6.y på Vestermarkskolen i Odder ved Aarhus har spillet Lakridsmanden i dansktimerne i to uger. To uger, der blev afrundet med, at de selv lavede slutninger til den interaktive fortælling. “Vi kan samarbejde [...]

1809, 2019

Science Gym i Sverige: “Hopspots er kreativ læring gennem bevægelse”

september 18th, 2019|Hopspots blogs|0 Comments

Hopspots en del af nyt Science Gym i Sverige Af Trine Askjær-Jørgensen - Kommunikation Tilbage i april deltog Hopspots på SETT-messen i Stockholm i Sverige, hvor jeg stod på Lekolars stand og viste Hopspots frem til masser af interessede besøgende. Her fik jeg af flere omgange besøg af Caroline og hendes kollegaer fra Region Kronoberg i Sverige. De faldt alle pladask for Hopspots og synes det ville passe helt perfekt ind i deres kommende Science Gym, som skulle åbnes her til sommer. Kort efter messen i Stockholm hørte jeg fra Caroline, som var klar til at komme i gang med et sæt Hopspots i Sverige. Så klar endda, at vi sendte det op til dem midt i sommerferien, før vi havde tid til at give dem opstartskursus. I august besøgte vi så Caroline og kollegaerne i Sverige, hvor vi fik sat dem alle ind i [...]

1408, 2019

Hopspots del af Litauisk innovationsprojekt

august 14th, 2019|Hopspots blogs|0 Comments

Litauen: Hopspots del af nationalt innovationsprojekt! Gode nyheder fra Litauen! Hopspots skal være en del af et nationalt innovationsprojekt, som bliver udført i samarbejde med Education Development Centre. EDC er den største institution tilknyttet Ministeriet for Uddannelse, Videnskab og Sport i Litauen, og giver uddannelsesstøtte inden for felterne førskole, folkeskole og almen uddannelse.  Projektet starter 15. september og varer 4 måneder. Målet med projektet er at gøre skoler fortrolige med moderne innovative læringsmidler, og at lære af den måde de bruger dem på, så der på sigt kan implementeres flere nye læringsmidler i skolerne. Det nationale projekt fokuserer på 4 områder: Innovation i sproglæringsprocessen Innovation i matematik- og IT-uddannelsesprocessen Innovation i humaniora- og teknologi-uddannelsesprocessen Innovation i folkeskole-uddannelsesprocessen 16 forskellige litauiske skoler er blevet udvalgt - 4 til hvert af innovationsområderne. Læs mere om projektet på engelsk, her. Education Development Centre i Litauen Hopspots [...]

207, 2019

Hopspots: prisvinder og shortlisted til WISE!

juli 2nd, 2019|Hopspots blogs|0 Comments

Hopspots: prisvinder og shortlisted til WISE! Jaaaaaa! Vi er helt oppe at køre her hos Child Experience Design, fordi vores interaktive læringsmiddel, Hopspots, netop har vundet en pris for innovation, OG virksomheden vandt en pris for kultur. Ikke én, men hele TO Lotus Awards på en uge - det er for vildt! Med innovationsprisen anerkendes Hopspots for at være et innovativt produkt, fordi det kombinerer bevægelse og læring med det fysiske og digitale rum, og med kulturprisen anerkendes vores virksomhedskultur - begge dele er vi selvfølgelig helt vildt stolte af. Arrangøren siger følgende om awardshowet og formålet med Lotus awards: “Den 27. juni på the Scotch of St James hyldede vi de bedste indenfor Innovation, Bæredygtighed og Virksomhedskultur. Vi skabte Lotus Awards for at anerkende organisationer uanset størrelse, industri eller budget. Det var en fornøjelse at fejre disse utrolige bedrifter og forhåbentlig inspirere andre til at følge deres [...]

706, 2019

Geelsgårdskolen laver fysioterapi med Hopspots

juni 7th, 2019|Hopspots blogs|0 Comments

Specialskole: "Alle kan være med, på hver deres måde" Af Trine Askjær-Jørgensen - Kommunikation For nogle uger siden besøgte jeg Geelsgårdskolen i Virum, hvor de for kort tid siden har købt et sæt Hopspots. Det gjorde jeg, fordi vi hos CxD var nysgerrige efter at høre, hvordan det første stykke tid med det nye interaktive læringsmiddel var gået og ikke mindst lære mere om, hvordan de bruger Hopspots på specialskolen.  Tilbage i januar da vi var til BETT-show, en stor international messe med EdTech, i London, fik vi nemlig besøg af Line Torp fra Geelsgårdskolen på vores stand. Line havde aldrig set Hopspots før, første gang var på messen i år, men hun kunne med det samme se, at Hopspots var noget for eleverne hjemme på "hendes" skole. Line arbejder til dagligt i terapien på Geelsgårdskolen, og kort efter hun var kommet hjem fra messen kontaktede hun [...]

2205, 2019

Nybøl Skole: Elever forhandler sig til penge til Hopspots

maj 22nd, 2019|Hopspots blogs|0 Comments

Nybøl Skole: Elever forhandler sig til penge til Hopspots Af Trine Askjær-Jørgensen - Kommunikation For lidt tiden siden pakkede jeg Hopspots i bilen og kørte en tur til Sønderjylland fra Aarhus for at vise skolelederen på Nybøl Skole, hvad Hopspots er og kan. Det var en kold og frisk dag, og da jeg ankom til Nybøl, blev jeg mødt af en masse glade børn udenfor, som hurtigt fik mig vist hen til skolelederen. Stine var klar, da jeg kom, så jeg gik i gang med at vise hende Hopspots, de forskellige spil og hvordan det hele passer ind i undervisningen. Hun var tydeligt begejstret for Hopspots og kunne med det samme se, at Hopspots ville vække glæde hos børnene på stedet - der var endda et par nysgerrige små hoveder, som ikke kunne lade være med at kigge ind. Efterfølgende opfordrede Stine elevrådet på skolen til [...]

2903, 2019

Samsøgade Skole laver Robinsonade-forløb med Den Øde Ø

marts 29th, 2019|Hopspots blogs|0 Comments

6.c: "Den Øde Ø får 8,5 ud af 10, som dansk undervisning" Forestil dig, at du er strandet på en øde ø med dine klasse-kammerater! Hvad ville du gøre som det første? Hvordan ville I skaffe mad, tage beslutninger og skabe det bedste fællesskab på øen?  Dét er spørgsmål, som eleverne i 6.c på Samsøgade Skole i Aarhus har prøvet at tage stilling til, da de den sidste måneds tid har kørt Robinsonade-forløb med det interaktive spil, Den Øde Ø, til Hopspots, i dansktimerne. Eleverne sagde blandt andet om oplevelsen... ”Vi er blevet bedre til at lytte til hinanden og argumentere” ”Jeg synes, at jeg er blevet bedre til at formulere mig på skrift” "Jeg synes, det er en god ide, det der med at få lov at bevæge sig i undervisningen”. ...da vi fra Hopspots var taget ud for at høre, om deres erfaringer og oplevelser med [...]

2703, 2019

Hopspots skaber glæde hos udviklingshæmmede i Vejle Kommune

marts 27th, 2019|Hopspots blogs|0 Comments

Hopspots skaber glæde og bevægelse hos  udviklingshæmmede i Vejle Kommune AF: HANNE STYRBAK OG KENNETH SKØDT SØNDERGAARD YDE Pressemeddelse publiceret 22. marts 2019 i Vejle Kommune Pædagog Kenneth Skødt Søndergaard Yde fra bofællesskabet Højbo-Solsikken i Give siger i pressemeddelelsen: - Hopspots har vist sig at være en ny, anderledes og ikke mindst sjov måde at bevæge sig på. Man glemmer helt, at man bevæger sig og er derfor en oplagt måde at få motion ind i hverdagen, uden at man opdager, at man motionerer. En borger sagde til mig: "Det er så sjovt, at jeg kommer til at grine". Så er vi nået langt. Læs mere ved Vejle Kommune