Artikler2021-01-14T10:26:37+00:00

ARTIKLER

2806, 2023

Reerslev Skole

Eleverne fra Reerslev Skole kæmpede for deres helt eget sæt Hopspots i Høje-Taastrup Kommunes Børnerigsdag.

De er nu kommet godt i gang med nogle spændende initiativer og glæder sig til, hvad fremtiden bringer.

Læs mere om, hvordan de bruger Hopspots i historie undervisningen og de mange muligheder de går i møde, som de bliver fortrolige med Hopspots.

1904, 2021

Faglighed trivsel og bevægelse er topprioritet lige nu

Ønsker du at booste trivslen ved at indføre bevægelse i undervisningen?

Under nedlukningerne har både fagligheden og trivslen i folkeskolerne været påvirket negativt på grund af manglende fysisk undervisning og socialt samvær.

Her kan du læse, hvordan du kan implementere Hopspots til gavn for både eleverne og lærerne.

712, 2020

Coding Class med Hopspots code:kit

Vil du engagere børn og unge i kodning og digitale færdigheder?

Læs mere om, hvordan Københavnske skoleelever har opfundet spil til code:kit, der kombinerer kodning og bevægelse.

1202, 2020

Den bedste læring er den, vi selv laver

Vil du gerne bruge bevægelse og tværfaglighed til dybere indlæring og øget koncentration?

Eleverne på Asgård-skolen i Køge fik mulighed for at skabe deres egne læringsspil med Hopspots, hvor de blev motiveret af deres personlige interesser og at blive inkluderet i skabelsesprocessen.

Se hvordan du kan anvende Hopspots til at engagere børn i alle aldre!

512, 2019

Rapport: Børn og unge bevæger sig for lidt i skolen

Kun 26% af 11-15-årige opfylder anbefalet fysisk aktivitet.

Undersøgelser viser, at danske skolebørn stadig ikke bevæger sig nok i skolen, trods en skolereform fra 2014, der kræver fysisk aktivitet i 45 minutter hver skoledag.

Bevægelse øger indlæring, sundhed og trivsel, men det er en udfordring for lærerne at implementere det i praksis - her kan du finde inspiration til, hvordan du kan imødekomme manglende bevægelse i undervisningen.

1511, 2019

Kometen i bevægelse: SFO i Brovst vinder konkurrence

SFO'en Kometen i Brovst har vundet et Hopspots-sæt i en konkurrence!

De er begejstrede for præmien og ser frem til at bruge den til at fremme sport og bevægelse i deres aktiviteter.

511, 2019

Motion bliver en leg med Hopspots til udviklingshæmmede

Botilbuddet Højbo-solsikken i Give har fokuseret på at øge fysisk aktivitet og socialt samvær i hverdagen.

Hopspots har hjulpet dem med ikke kun at skabe motion, men også samspil og fællesskab blandt borgerne.

Hør mere om, hvordan "Hopspots bare [er] en genial måde at få borgerne ud af lejligheden på og deltage i noget sammen med andre."

2509, 2019

Bevægelse i klasselokalet: Elever hopper sig gennem danskundervisningen

Sådan bruger eleverne i 6.y på Vestmarkskolen i Odder "Lakridsmanden" i deres danskundervisning!

"Lakridsmanden" er både en bog og et danskfagligt spil, der henvender sig til elever på 4.-9. klassetrin.

Læs hvordan eleverne bliver opslugt af historien i deres rolle som detektiver, der skal opklare mysteriet om Lakridsmanden.

1809, 2019

Science Gym i Sverige: “Hopspots er kreativ læring gennem bevægelse”

Science Gym i Sverige er et teknikfyldt telt, der fokuserer på bevægelsesglæde og har til formål at øge børn og unges interesse for at bevæge sig samt styrke STEM-fagene.

Her spiller Hopspots en rolle i at kombinere naturvidenskabelige fag og teknologi med kroppen og kreativ læring gennem bevægelse.

Udforsk hvordan Science Gym vil turnere rundt i forskellige byer i Sverige, og hvordan Hopspots hjælper dem med at engagere børn med aktiv læring.

Go to Top